"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> باز باران باترانه
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







باز باران باترانه
هرچی فکرشو بکنید...




همه ما کوله‌باری از اشتباه داریم که باید از آنها درس بگیریم. همه ما اشتباه می‌کنیم، آن هم خیلی زیاد. بهترین قسمت آن این است که بدانیم اشتباه کرده‌ایم.
اگر ندانیم، باز یک اشتباه دیگر کرده‌ایم. می‌خواهیم ببینیم چطور باید با این همه اشتباهاتمان در زندگی کنار بیاییم. برای این منظور، جملات مختلفی را از افراد مشهور درمورد اشتباه کردن برایتان گرد آورده‌ایم.

یادتان باشد، مهم نیست که اشتباه کرده‌اید؛ مهم این است که از اشتباهتان درس گرفته باشید.


 

افراد باهوش از اشتباهاتشان درس می‌گیرند. اما باهوش‌ترینشان از اشتباهات دیگران.


براندون مال

یک اشتباه نباید قدرت حکمرانی بر همه زندگی یک نفر را داشته باشد.


جویس میر

بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در طول زندگی مرتکب شوید این است که همیشه از اینکه مرتکب اشتباه شوید بترسید.


البرت هوبارد

اشتباه کردن گناه نیست. داشتن اعتباری که نتوانید هرازگاهی آن را خراب کنید چه ارزشی دارد؟


سیمون الکلس

خیلی وقت‌ها برای اینکه اولویت‌هایمان را ببینیم، باید آنها را از خودمان دور کنیم.


جان ایروینگ

1 -

تازمانیکه باور نکنید که شکست خورده‌اید و دلسرد نشوید، هنوز شکست نخورده‌اید. هیچوقت ناامید نشوید. گاهی وقت‌ها اینکه بدانید چه زمان باید دست از ادامه راه بکشید، کدام جنگ را ببازید، خود نیازمند خرد است.



2 -

خودتان را برای اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید بخشیده، از آنها درس بگیرید و پیش روید.



3 -

از آن اتفاق درس بگیرید و آن را فراموش کنید.



4 -

هیچ‌وقت یک اشتباه را تکرار نکنید.



موفقیت این نیست که هیچوقت اشتباهی مرتکب نشوید. موفقیت در این است که هیچوقت یک اشتباه را تکرار نکنید.


جرج برنارد شاو



5 -

قلب و روحتان باید استوار باشد. وقتی می‌بینید در حین و بین یک اشتباه هستید، کنترل ذهنتان را به دست گیرید. قدرت فکر کردن در اشتباهات یک مزیت بزرگ است.



6 -

از اشتباهاتتان درس بگیرید و با حس کینه و انتقام برگردید. فقط زمانی که رشد کرده باشید است که می‌توانید اشتباهی را جبران کنید.



7 -

گاهی اوقات عوض کردن طرز تفکرمان کمک می‌کند. هیچوقت نمی‌توانید با همان طرزفکر قبلی که اشتباهی را مرتکب شده‌اید، آن را اصلاح کنید.



8 -

بیشتر اوقات تلاش نکردن برای اصلاح یک اشتباه شما را در همان جای اول نگه می‌دارد. شجاعت لازم برای غلبه بر ترستان و اصلاح خطاهایتان را پیدا کنید.



9 -

قدم‌های کوچک بردارید و برای غلبه بر اشتباهاتتان توانایی‌تان را کم‌کم افزایش دهید.



10 -

در سختی‌ها به دنبال فرصتی برای پیدا کردن خودتان باشید. در همه سختی‌ها فرصت‌های بیشماری برای رشد وجود دارد.



11 -

برای غلبه بر سردرگمی‌هایتان وارد عمل شوید. علم به شما کمک می‌کند بر سردرگمی‌هایتان غلبه کنید، سعی کنید برای غلبه بر اشتباهتان هم دانش بیشتری درمورد آن موضوع پیدا کنید.



12 -

صبور باشید و اجازه بدهید زمان بگذرد.



13 -

بزرگترین اشتباه اکثر ما این است که ناامید می‌شویم و دست از کار می‌کشیم. تازمانیکه  ۱۰۰٪ کارتان را تکمیل نکرده‌اید نباید کنار بروید. اگر نیاز به استراحت داشتید، به خودتان وقفه بدهید اما دست از ادامه راه نکشید. موفقیت شکستی است که برعکسش کرده باشید.



14 -

دست از فکر کردن بردارید و از فرصت‌ها استفاده کنید. بیشتر اشتباهات فرصت‌هایی عالی برای پیشرفت در اختیارتان قرار می‌دهند.



15 - 

کمال هیچوقت تصادفی نیست؛ بلکه نتیجه تلاش‌های هوشمندانه است.



اجازه بدهید نگاهی به گفته‌هایی بکنیم که دیگران بعد از برخورد با اشتباهاتشان و تجربیات مختلف ارائه کرده‌اند:

اشتباه کردن کاری انسانی و بخشیدن کاری الهی است.


الکساندر پوپ

اگر ترس از کمال نداشته باشید، هیچوقت به آن نمی‌رسید.


سالوادور دالی

کسی که اشتباه نکرده باشید، یعنی هیچ چیز جدیدی را امتحان نکرده است.


آلبرت انیشتین

آزادی که برای اشتباه کردن در آن آزادی نداشته باشید هیچ ارزشی ندارد.


ماهاتما گاندی

مطمئن شدن از عقلانیت خود کار دشواری است. سالمترین کار این است که به شما یادآور شوند که قوی‌ترین‌ها هم ضعیف می‌شوند و عاقل‌ترین‌ها هم اشتباه می‌کنند.


ناپلئون بناپارت

وقتی راهتان را پیدا می‌کنید دیگر نباید بترسید. باید شجاعت لازم برای اشتباه کردن را داشته باشید. ناامیدی، دلسردی و شکست ابزارهایی هستند که خداوند برای نشان دادن راه به ما از آن استفاده می‌کند.


پائولو کوئیلو

قضاوت خوب از تجربه می‌آید و تجربه از قضاوت بد.


ریتا ماو براون


یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:مطالب جالب خواندنی,دانلود کتاب الکترونیکی, :: 10:29 ::  نويسنده : دیندار


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


كم‌كم به روزهای آغازین فصل تابستان نزدیك می‌شویم. تعطیلات تابستان (شامل خانواده هایی که فرزند دانش آموز یا دانشجو دارند) فرصت مناسبی است تا در صورتی كه مخارج سنگین زندگی در این روزها مجالی فراهم كند، خسته از یك سال پر فراز و نشیب چند روزی را به بهانه گشت و گذار و رفع خستگی یا دیدن اقوام به گوشه و كنار كشورمان سفر كنیم.

اما پیش از هر چیز باید تكلیفمان را با خودمان معلوم كنیم و بدانیم چه هدفی از سفر كردن در سر داریم؟ فرقی نمی‌كند با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی؛ پاسخ مطمئنا یكسان خواهد بود؛ رقم زدن لحظه‌های به‌یادماندنی برای همه اعضای خانواده در روزهای گرم تابستان امسال ...

حالا اگر این خاطره‌سازی‌ها با خودروی شخصی و گذر از جاده‌ها، تماشای مناظر دیدنی و مواجه شدن با شهرها و روستاهای جدید رقم بخورد، مسلما لطف دیگری خواهد داشت. تا اینجا همه چیز به نفع خودروی شخصی و آزادی عملی است كه برای خانواده در سفر فراهم می‌آورد ولی اگر نگاهی به آمار تصادفات و سوانح رانندگی در كشورمان بیندازیم، متوجه می‌شویم سفر با خودرو برای برخی از هموطنان ما تلخ‌ترین خاطره زندگی آنها به حساب می‌آید كه نه فقط تعطیلات را، بلكه كل زندگیشان را تلخ می‌كند.

بد نیست بدانیم متوسط مرگ و میر بر اثر سوانح رانندگی در كشورمان تقریبا دو برابر مقدار متوسط جهانی است و این میزان حتی در تعطیلات نوروز به علت چند برابر شدن حجم خودروهای عبوری از جاده‌های كشور بیشتر می‌شود بنابراین برای تبدیل سفر با خودروی شخصی به دلپذیرترین، امن‌ترین و به‌ یادماندنی‌ترین راه سپری كردن تعطیلات باید به دو عاملی كه در این زمینه می‌توانیم در آنها تاثیرگذار باشیم؛ توجه ویژه كنیم، یكی خود خودرو و دیگری نحوه رانندگی ما با آن.

یك سفر برون‌شهری نسبتا طولانی امتحانی جدی برای خودروی ما به حساب می‌آید. حتی مشكل و مساله‌ای پیش پاافتاده مثل برف‌پاك‌كن فرسوده، تایر بالانس نشده یا تنظیم نامناسب چرخ‌ها می‌‌تواند مشكلات فراوانی را در یك مسافرت طولانی با خودروی شخصی به بار آورد.

حال آن كه اگر به یك‌سری نكات قبل از سفر توجه كنیم، با مسائلی مثل بروز تصادف، سرگردانی در جاده و تركیدن لاستیك كه معمولا به دلیل سهل‌انگاری در بازبینی خودرو، بسیاری از مسافران را دچار مشكل می‌كند، مواجه نخواهیم شد و خواهیم دید كه یادآوری خاطرات سفر به‌جای ترس و استرس با لبخندی بر چهره همراه خواهد بود.

- درپوش موتور را بالا بزنیم
پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ای است كه بدون شك در مورد سلامت خودروهای ما نیز صدق می‌كند. قبل از سفر بهتر است به یك مكانیك قابل اطمینان مراجعه كنیم تا او سلامت ماشینمان را تائید كند و سرویس‌های مختلف را انجام دهد. اما برای این ‌كه خیالمان از ماشین راحت شود، بهتر است خودمان دست به كار شویم و درپوش موتور را بالا بزنیم و اول از همه به بخش‌ها و اجزای مختلف این قسمت از ماشین نگاهی بیندازیم.

مهم نیست اگر چیز زیادی از آن سر درنمی‌آوریم، كافی است چند سوال ساده از خودمان بپرسیم. آیا همه چیز سر جای خود به نظر می‌رسد؟ خبری از نشت هیچ مایعی نیست؟ اتصالات باتری تمیز هستند؟

- چك كردن روغن موتور و آب رادیاتور

اگر راننده هستید حتما تا به حال بارها روغن موتور ماشینتان را چك كرده‌اید. اگر روغن موتور روی میله اندازه‌گیری یا همان گیج روغن خیلی تیره به نظر می‌رسد، بهتر است آن را قبل از سفر تعویض كنیم. اگر هم موتور به اصطلاح روغن كم كرده باشد، خوب است آن را با همان نوع روغن فول کنیم. (البته در صورت تكرار چنین اتفاقی حتما به مكانیك مراجعه كنید) اگر متوجه شدیم موتور ماشین در فواصل بین تعویض روغن، باز هم نیازمند مقدار بیشتری روغن است، باید در طول سفر مقداری روغن موتور اضافه در خودرو داشته باشیم.

بسیاری از مشكلات موتوری خودرو به تعویض شدن بموقع روغن موتور مربوط می‌شود. اگر موعد تعویض روغن موتور خودرویتان نزدیك است، حتما آن را قبل از سفر انجام دهید.

فراموش نكنیم سطح آب رادیاتور را هم قبل از حركت چك كنیم تا پایین نیامده باشد و البته از یاد نبریم كه هیچ‌گاه در حالی كه موتور روشن یا تازه خاموش شده است، در رادیاتور را باز نكنیم.

- چکاپ باتری

وضع باتری را به صورت چشمی بازبینی كنید. اگر نشت، ترك یا دیگر موارد را روی آن دیدید، باید باتری نو جایگزین آن كرد. مطمئن شوید كه اتصالات باتری محكم و دچار خوردگی و پوسیدگی نشده‌ است. هرچند متاسفانه راهی برای تعیین عمر باتری وجود ندارد؛ به طوری كه گاهی بدون هیچ علامتی از كار می‌افتد. با وجود این اگر حس می‌كنید در زمان روشن كردن ماشین، موتور كندتر از وضع معمول خود شروع به كار می‌كند، به احتمال فراوان باتری روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌كند.

- بازدید فیلتر هوا

اگر در خاطرتان نیست كه چه زمانی فیلتر هوا را عوض كرده‌اید، بهتر است آن را قبل از مسافرت تعویض كنید. فیلتر هوای كثیف عاملی برای كاهش توان خودروست. بنابراین به فكر اسب بخارهای حیاتی در جاده باشید كه می‌تواند در سبقت در جاده دوطرفه به دادتان برسد.

- دیگر اقلام زیر درپوش موتور

سطح روغن ترمز را حتما چك كنید. از روغن فرمان هم بازدید كرده، همچنین محفظه آب شیشه‌شور را پر از آب جوشیده سرد یا مایع آماده مخصوص كنید. در كل به هر چیز غیرمعمول توجه كنید و به فكر رفع آن قبل از سفر باشید.

- چراغ‌ها و دیگر تجهیزات الكترونیكی

رانندگی در جاده و اتوبان بین‌شهری تفاوت‌های زیادی با رانندگی در شهر دارد. قبل از آغاز سفر از سلامت و عملكرد مناسب بوق، برف پاك‌كن و چراغ‌ها حتما مطمئن شوید. دو لامپ یدكی در ماشین داشته باشید. یكی برای چراغ‌های جلو و دیگری برای چراغ‌های عقب. از سلامت بخاری و سیستم تهویه مطبوع خودروی خود مطمئن شوید. بخصوص كه این روزها خیلی وقت‌ها مجبور به استفاده از قطعات یدكی چینی بی‌كیفیت و غیرقابل پیش‌بینی هستیم.

- برف پاك‌كن‌ها

اگر برف پاك‌كن‌های خودرویتان بخوبی شیشه را تمیز نمی‌كند، حتما قبل از سفر آنها را با یك نمونه غیرچینی تعویض كنید. البته قبل از آن می‌توانید صرفا بخش لاستیكی برف پاك‌كن را عوض كنید و در صورتی كه باز هم مشكل وجود داشت، كل مجموعه آن را عوض كنید.

- بازدید تایرها

فشار باد تایر را چك كنید. فشار سفارش شده سازنده خودرویتان معمولا در برچسبی پشت در صندوق عقب یا روی ستون در سمت راننده چسبانده شده است. اگر كمی لرزه حین رانندگی احساس می‌كنید، باید تایرها را بالانس كنید. همچنین به خود تایر‌ها هم توجه كنید. تایر‌های با عاج كمتر از استاندارد و خرده شده ضریب ایمنی سفرهای برون‌شهری را بشدت پایین می‌آورد.

- تایر زاپاس، آچار چرخ و جك

هر خودروی سواری معمولا چند تایر دارد؟ اگر پاسخ شما به این سوال پنج عدد باشد، پس حتما به اهمیت حضور تایر زاپاس همیشه آماده برای استفاده در خودرو و سفر واقف هستید. پس فشار باد تایر زاپاس را چك كنید و آن را هم اندازه دیگر تایرها نگه دارید. با مكانیزم بیرون آوردن زاپاس از جای خود آشنا باشید. آچار چرخ و جك را در جایی قرار دهید كه در موقع احتیاج، بی‌نیاز از این باشید كه دنبالشان بگردید. با یك بار باز و بسته كردن جك نیز از سلامت و عملكرد مناسب آن مطمئن شوید.

- وسایلی كه باید در سفر همراهتان باشد

با تمام تمهیداتی كه برای یك سفر ایمن و بی‌دردسر به كار می‌برید، باز هم ممكن است خودروی شما خراب شود. برای تعمیر یا رسیدن كمك در این مواقع بسته به زمان، مكان و البته شرایط جوی كه در آن قرار دارید، ممكن است مجبور شوید چند ساعتی انتظار بكشید بنابراین باید خود را برای مواجهه با این پیشامدها در سفر آماده كنید، یعنی یك بسته ویژه برای استفاده در چنین شرایطی در صندوق عقب خودرو داشته باشید و مطمئن شوید هرچه برای رویارویی با این شرایط نیاز دارید، در دسترس است از ابزارهای فنی و قطعات یدكی گرفته تا كابل، دستكش، پتو، چراغ قوه و البته آب و خوردنی‌های پرانرژی. به جای غذاهای تازه و گوشتی بسته‌های ایمنی را با خوراكی‌های ماندگار و پركالری مثل شكلات، خرمای خشك و بیسكویت پر كنید.

چند بطری یك و نیم لیتری آب هم در بسته جای دهید. بهتر است هریك از اعضای خانواده یك لباس گرم و در صورت امكان بادگیر سبك نیز به این بسته نجات اضافه كنند.

یك چراغ قوه بزرگ و چراغ چشمك‌زن یا چراغ خطرهای چندكاره حتما جایی در این بسته داشته باشید تا از خطرات ممكن در توقف‌های كنار جاده در شب در امان بمانید.

پایان عمر باتری ماشین اصلا مشخص نیست. پس بهتر است یك دست كابل مخصوص باتری به باتری كردن در بسته ایمنی داشته باشید.

یك جعبه كمك‌های اولیه كوچك و كاربردی نیز می‌تواند خیلی به‌دردبخور باشد. علاوه بر مواردی كه گفته شد چند پتوی كوچك و سبك مسافرتی و یك فندك برای آتش افروختن نیز می‌تواند از شما در برابر سرمای احتمالی شب ‌محافظت كند. البته یادمان باشد نباید این بسته احتیاطی را آن‌گونه پر كرد كه خیلی سنگین شود و بر مصرف سوخت خودرو تاثیر محسوس بگذارد.

شاید یكی از مهم‌ترین لوازمی كه هر راننده‌ای باید در سفر است همراه خود داشته باشد، یك كپسول اطفای حریق كوچك كه بهتر است در صندوق عقب یا داخل اتاق خودرو در دسترس باشد.

امیدواریم این كپسول اصلا به كار شما نیاید، اما شاید بتواند جان انسان‌های دیگر را نجات دهد. سفر خوش!

- رانندگی در سفر

رانندگی در فواصل طولانی می‌تواند حتی برای باتجربه‌ترین راننده‌ها یك چالش باشد. خستگی باعث كاهش دقت می‌شود و در این صورت ممكن است به تصادف و حادثه‌ای ناگوار منجر شود.

- از روشنایی روز بیشترین استفاده را ببریم

دید كمتر و تفاوت فاحش نور خودروهایی كه از روبه‌رو می‌آیند با تاریكی محیط اطراف، رانندگی پس از غروب آفتاب را به تجربه‌ای خسته‌كننده تبدیل می‌كند. بنابراین بهتر است در روز سفر كنیم، بخصوص زمانی كه از مسیر و چگونگی شرایط جاده بی‌اطلاع هستیم، خیلی زود از خانه بیرون بزنیم.

اگر مسافت مبدا تا مقصد، طوری است كه به بیش از یك روز رانندگی نیاز دارد، بسیار عالی می‌شود اگر سعی كنیم شهری را از قبل به عنوان مقصد روز اول انتخاب كرده و حتی فكری هم برای جای خواب و استراحت بكنیم.

- استراحت‌های منظم به خود بدهیم
هر دو ساعت یكبار حداقل به مدت پنج تا ده دقیقه در مراكز خدمات رفاهی بین جاده‌ای یا نقاط ایمن ماشینتان را پارك كنید. از ماشین پیاده شوید و كمی قدم بزنید. آبی به صورت خود بزنید و سعی كنید كمی عضلات خود را بكشید تا خستگی را از تن در كنید.

- حواس پرتی موقوف

نباید هیچ عاملی حواستان را از رانندگی پرت كند. در صورتی كه با دیگر سرنشینان خودرو به صحبت مشغول هستید، سعی نكنید با وی تماس چشمی برقرار كنید.

لباس‌ها و كفش نامناسب هم می‌تواند عامل ایجاد حواس‌پرتی شود. یادتان باشد اگر كودك همراه خود دارید، از مسافرت تنهایی با او بپرهیزید. به هیچ وجه برای مراقبت از كودك، برداشتن چیزی از صندلی عقب یا هر بهانه دیگری، هنگام رانندگی به عقب برنگردید، حتی اگر برای یك ثانیه باشد. در این حالت اگرچه دست‌ها به مغز پیام می‌دهند كه خودرو را در مسیر مستقیم هدایت می‌كنند، اما ناخودآگاه خودرو به همان سمتی كه شما چرخیده‌اید، منحرف می‌شود و این از عجایب حادثه آفرین مغز است.


22555 وحشتناکترین دهکده دنیا + عکس

در دل  منطقه های کشاورزی شرق ژجیانگ دهکده ای به اسم زیسیکیآئو بنا شده است که به صورت دلهره آور ترین دهکده دنیا است.

دهه ۱۹۸۰ بود که عده ای از روستاییان به این منطقه آمده و برای تجارت مار، دست به پرورش این موجود خطرناک و در عین حال مفید زدند.

اینک ۸۰۰ نفر از قبل پرورش و فروش مار در این دهکده ارتزاق می کنندو سالانه ۳ میلیون مار و محصولات آنرا می فروشند.

اغلب مار در امر پزشکی و طب سنتی چین کاربرد دارد و همچنین چینی ها می گویند خوردن سوپ مار بدن را ایمن از بیماری ها می کند.
گائو شویهویا ۵۰ ساله از سه دهه قبل کشاورزی و ماهیگیری را رها کرده و به این کار مشغول شده است.

وی می گوید ما قبلا فقیر بودیم اما اینک به مدد تجارت مار وضعمان خوب شده است. گائو می گوید اگر مار شما را نیش بزند در عرض ۴ ساعت خواهید مرد.
۱۶۰ خانواده ای که در این دهکده زندگی می کنند هر لحظه با خطر مرگ روبرو هستند اما برای آنها ریسک بالا همراه با پول زیاد نیز هست.
در یک بار تخم ریزی بیش از ۳۰ هزار تخم پرورش داده شده و هر بچه مار نیز ۸۰ هزار یوان فروخته می شود.
محصولات این دهکده حتی به آلمان ، امریکا و ژاپن نیز صادر می شود.
امسال که سال مار است نیز کار و بار این مردم در دهکده مارها سکه شده است.

منبع :خبرآنلاین



برای دانلود روی عکس کلیک کنید...





16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار
   


لطفا" به ادامه مطلب مراجعه كنيد...



16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار

              




16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار
اندیشمندان مسلمان با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ اسلامی می‌توانند نظریه‌های مناسبی درباره انسان‌شناسی مطرح کنند و مکتب‌های فکری ناهم‌آهنگ با فطرت بشر را به هم‌آوردی بطلبند.


16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار


خلاصه‎ای از کتاب "همه به جهنم می‏روند حتی...! نوشته علی‏رضا برازش که بازخوانی داغ‏ترین آیه قرآن (آیه 71 سوره مریم ) است در چهار قسمت تقدیم می‏شود. اینکه آیا با سرعت نور از پل جهنم می‏گذریم یا خود در اثر ماندن در آن تبدیل به نار می‏شویم؟
به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در آیه 71 سوره مریم آمده: وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَى رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا

دوازده ترجمه از این آیه عبارت است:

آیتی: و هیچ یک از شما نیست که وارد جهنم نشود، و این حکمی است حتمی، از جانب پروردگارتو.

الهی قمشه ‏ای: و هیچ یک از شما(نوع بشر) باقی نماند جز آنکه به دوزخ وارد شود، این حکم حتمی پروردگار توست.

انصاریان: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه وارد دوزخ می‎شود[ورود همگان به دوزخ] برپروردگارت مسلم و حتمی است.

بانوی اصفهانی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه به آن در آید-یا بر آن بگذرد- این [حکم و وعده‏ای است که] بر پروردگار تو بایسته و گزاردنی-انجام دادنی- است.

بروجردی: هیچیک از شما ممکن نیست که وارد دوزخ نشود و این حکم مسلم و حتمی پروردگار تو است.

حداد عادل: و هیچ یک از شما نیست که پای درون دوزخ ننهد و این اراده بی چون و چرای خداوند است.

رهنما: و (هیچکس) از شما نیست مگر آنکه وارد آن شود و این (وعده) برپرورگار تو حتم(و) واجب شده است.

فولادوند: و هیچ کس از شما نیست مگر[اینکه] در آن وارد می‏گردد، این [امر] همواره برپروردگارت حکمی قطعی است.

قرائتی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه وارد دوزخ می‏شود، (و این ورود شما) از جانب پروردگارت حکمی قطعی است.

مجتبوی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه به آن درآید- یا بر آن بگذرد- این [ حکم و وعده‏ای استکه] پروردگار تو بایسته و گزاردنی- انجام دادنی- است.

آیت الله مکارم شیرازی: و همه شما(بدون استثنا) وارد جهنم می‏شوید این امری است حتمی و قطعی بر پروردگارت.

موسوی همدانی در ترجمه المیزان چنین ترجمه کرده: هیچ کس از شما نیست مگر وارد جهنم می‏شود که بر پروردگارت حتمی و مفقرر است.

بر طبق این آیه شریفه همه از پل صراط ، پلی که از جهنم می‎گذرد رد خواهیم شد. منتها سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است. دردرجات عالی تقوا با سرعت نور از آن رد می‏شویم و آتش جهنم هیچ آسیبی به فرد نمی‏رساند که این حالت فقط مختص معصومین و اولیای الهی است.

به اندازه تقوایت بالاخره از پل رد خواهی شد ولی اگر تقوای انسان از حداقل نیز برخوردار نباشد که طی چند هزار سال از پل صراط بگذرد به داخل آتش پرتاپ می‎شود. شدت پرتاپ و عمقی که به آن می‏افتد فقط بر مبنای امتیاز منفی سرکشی و نافرمانی است. نافرمانی هم یعنی عدم انجام بایدها و عدم پرهیز از نبایدها. تنها راه نجات انسان پایین بردن نمره نافرمانی و بالا بردن نمره قبولی اوست.



16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار

چیـنی های کپـی کار و پاریـس تقلبـی !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چینی ها کم کم از کپی کردن اشیاء خسته شده و اینبار دست به کپی کردن یک شهر زدند و عین آنرا ساختند. برج ایفل، تاق پیروزی و ویلاهای کاملا شبیه پاریس را می توانید در محله تیاندوچنگ نزدیک هانگژو پایتخت استان ژجیانگ ببینید و لمس کنید.

کمپانی املاک گوآنگشا از سال ۲۰۰۷ برای ایجاد جذابیت توریستی دست به ساخت این پروژه زده که این پروژه با مساحتی حدود ۱۹ کیلومتر مربع و در عرض ۵ سال به اتمام رسیده است. هدف اصلی از این پروژه لذت بردن از فرهنگ اروپایی بدون سفر به اروپا توسط چینی های علاقمند تعریف شده است.

لو شیائوتیان مدیر پروژه می گوید اغلب سمبل های فرهنگی پاریس در این پروژه در نظر گرفته شده است و ۱۰ هزار نفر می توانند در پاریس چینی زندگی کنند. همچنین اینجا را ساخته اند تا کسانی که تازه ازدواج کرده اند به جای رفتن به پاریس به این منطقه آمده و عکسهای یادگاری خود را اینجا بگیرند و لذت ببرند. باغ های کاخ ورسای و برج ایفل(۱۰۸ متر ارتفاع) و محله های سبک پاریس جذابیت های ویژه این منطقه است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : www.Persian-Star.org



16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار

گزارش تصویـری از مسابـقات رالـی داکار 2013


رالی داکار(Rallye Dakar)، جنگ انسان و صحرا؛ معتبرترین و بزرگ‌ترین رالی رقابت‌های جهانی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری حرفه‌ای است. این مسابقات هر ساله در اولین روز سال جدید میلادی شروع و تا 2 هفته به طول می انجامد. کلاس های اصلی این مسابقات در 3 کلاس خودروهای سواری، موتورسیکلت و کامیون برگزار میشود.

رقابت سخت و طاقت فرسا، جالب و پر هیجان و صدالبته پرخطر رالی داکار هر سال با بروز حوادث متعدد جان شرکت کنندگان را نیز تهدید می کند. گرمازدگی، خونریزی داخلی ناشی از تکان های شدید در حین رانندگی طولانی مدت، پائین آمدن شدید آب بدن رانندگان و همینطور موانع طبیعی که در هر صحرای خالی از سکنه و بکری می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد. وجود حیوانات درنده و موجودات سمی مثل مارها و حشرات و همچنین عوارض ناشناخته زمین همچون تپه ها و دره ها یا چاله های پیش بینی نشده در مسیر رالی داکار یکی از بزرگترین میدانهای رقابت انسان و طبیعت را رقم می زند.

در کنار اینها زندگی با ابتدایی ترین امکانات، خوابیدن در کاروانسراهای قدیمی و یا چادرها، سپری کردن شبهای سرد در صحرا و مقابله با توفانهای شن از خصوصیات رالی داکار است. اما میل به ماجراجویی، رویارویی با طبیعت خشن و اثبات توانایی های ذاتی انسان برای عبور از هر سدی، از جمله خصوصیات مشترک تمامی شرکت کنندگان در رالی داکار است. خطرها بیش از همه موتورسواران را تهدید می کند که معمولا به رغم استفاده از لباسهای مخصوص و ایمن با سانحه روبرو میشوند.

در هر صورت رالی داکار 2013 یا سی چهارمین رالی داکار که از 5 ژانویه امسال از پایتخت پرو آغاز شده به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود و این درحالیست که مرحله هفتم از این مسابقات با ورود به کشور آرژانتین پایان یافت. در رالی امسال که در مجموع 449 نفر از 53 ملیت رانندگان خودرو، کامیون و موتورسواران شرکت کرده اند و نزدیک به 8400 کیلومتر مسیر را می پیمایند، نهایتا در سانتیاگو شیلی، تکلیف قهرمان مشخص شود. مجموعه تصاویری که در زیر تقدیم شما دوستان
پرشین استار می شود، بهترین صحنه هایی است که از این مسابقات شکار شده است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : www.Persian-Star.org



16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار

چگـونه خـواب خـوشی داشتـه باشیـم؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در جای خود جابجا می شوید، می چرخید، متکای خود را از زیر سرتان برمی دارید و روی سر می گذارید، رو اندازتان را با پا تکان می دهید و با آن یک توپ فوتبال پارچه ای می سازید، از خروپف همسر عزیز دلتان متعجب می شوید و به تنگ می آیید که چطور او مانند کودکی معصوم به خواب رفته و از شما غافل شده؛ بدتر از همه اینکه ترفند گوسفندچرانی شبانه نیز هیچ کمکی به شما نمی کند و نمی توانید بخوابید! خب حق دارید، هیچ فاجعه ای بدتر از بدخوابی و بی خوابی نیست! اگر دوست دارید راه حل هوشمندانه ای برای این مشکل بیابید با ادامه ایمیل همراه شوید ...

فقط ۲۰ دقیقه فرصت دارید!
اگر نمی توانید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به خواب ناز بروید، بلند شده و دست به کار خسته کننده ای بزنید تا چشمان تان گرم شود. نشستن در تاریکی شب یا خواندن دستوالعمل گارانتی یخچال فریزر می تواند کارهای مفیدی باشند! البته به هیچ وجه خود را در معرض نورهای تند و شدیدی چون تلویزیون یا مانیتور رایانه قرار ندهید؛ که این دست نورهای خیره کننده به مغز شما پیام بیدارباش را مخابره می کنند.

چرت بعد ازظهر ممنوع!
بدین ترتیب مطمئن خواهید بود زمانی که به بالین می روید، کاملاً خسته و خواب آلود هستید. اگر هم به این چرت بعدازظهر به خصوص در روزهای جمعه آن هم بعد از تناول آبگوشت چرب و چیلی عمه لیلا عادت کرده اید، حداقل زمان خواب نیم روز خود را نهایتاً به یک ساعت یا کمتر کاهش دهید و ترجیحاً آن را تا پیش از ساعت ۱۵ به پایان برسانید.

به برنامه روزانه وفادار باشید
حتی اگر در تعطیلات آخر هفته هستید نیز بکوشید تا در بازه ی زمانی همیشگی از خواب بیدار شده و به خواب بروید. اگر چرخه منظم خواب خود را حفظ کنید، نه تنها می توانید حس بهتری داشته باشید، بلکه تکلیف تان با خودتان نیز روشن است.



16 اسفند 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : دیندار

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد